Selamat Datang ke Blog saya..!!

Sunday 25 March 2012

Sahabat oh member..??



Entri aku kali pulak pasal seorang sahabat aku nie.. lame dah dia tak hantar khabar berita dekat aku sejak kami sama-sama menjejakkan kaki ke U nie. Bukan main lagi dia sekarang. Last aku nampak dia masa cuti semester hari tu. Itu pun dia baru lepas habis solat jumaat. Al-maklumlah, rumah aku kat kampung nun dekat dengan masjid. Nak2 lagi masjid di kampung aku tu merupakan masjid yang terdekat dari kediamannya.

Beberapa hari tu, aku ada gak lah terkenangkan dekat kawan aku nie. Memandangkan kami sama kelas dulu kan. Aku lah antara budak Sarawak yang rapat dengan dia. Tambah2 kan, dia nie seorang yang boleh masuk jugak kalau nak dibawa melepak. Tak kering topic aku aku kalau dah bercakap dengan dia. Walaupun kami nie datang dari lain2 tempat. Dia asalnya semenanjung tanah air, aku pulak dari Malaysia timur. Kan tak sama tu.. dia sama macam seorang cikgu yang aku kenal. Pun dari semenanjung gak. Aku mula kenal dia dari aku form 4. Suka berkongsi cerita dengan aku. Erk..?? Mungkin sebab aku seorang pendengar yang baik kot.. ecececeh.. masuk bakul, angkat sendiri pulak. Mintak puji kan aku..?? alaa.. aku mintak puji tak pe gak, daripada aku mintak duit korang..?? tak ke lain dah tu..

Ok, kita sambung. Sebelum tu, aku mati2 ingatkan dia dah tak pakai lagi nombor tu sebab dia nie memang kaki tukar nombor lah. Sebab tu lah aku pun tak nak bermesej lepas je aku ke UMS nie.  Even masa aku rapat dengan dia dulu pun, dia memang suka tukar nombor. Terutamnya dari nombor maxis ke celcom. Lepas tu celcom ke maxis balik. Kalau tukar tu, tukar pakai guna nombor yang sama, tak pe gak. Inikan.., nombor lain2. Angka pun lain2.  Tapi, setiap kali dia tukar nombor tu, dia akan kasi tau aku dulu/ bagi nombor baru dia dekat aku. Ingat lagi, salah satu sebab dia tukar nombor fon sebab ada classmate aku sorang nie selalu kacau dia. Jadi dia tukar la nombor tu. Aku tau pasal benda nie, sebab dia suka share lah cerita2 pasal dia nie rimas ke, apa yang dia meluat/ tak suka. Berabis lah member aku sorang nie. Jadi, yang selalu contact dia pasal apa2 benda dalam pelajaran, aku lah tu. hehee

Tetiba nie…,
Kadang-kadang aku rindu nak kembali ke zaman sekolah. Aku rindu cikgu-cikgu aku, aku rindu sangat dekat kawan-kawan aku.. aku rindu tugas-tugas aku di sekolah.., aku sangat rindu nak pimpin pengakap di sekolah, aku rindu nak tolong cikgu2 angkat LCD.. aku rindu nak main bola jaring. Yang paling aku ingat sekali…, masa perhimpunan sekolah. Haiiiisshhh..,memang aku rindu semua saat tu, buat semua tu. Sampaikan, bila aku on9, aku akan bukak profile cikgu2 aku, profile kawan-kawan aku.. kalaulah mereka ada baca atau terjumpa entri aku nie.. hmmm..

Ok, member aku nie mula2 tanya aku apa cite sekarang.. aku tak tak pernah sangka dia akan hantar mesej terus reply mesej dia dan bertanya khabar. nak dikatakan banyak topic tu tak lah sangat. Biasalah kan, dah lama tak contact sesame sendiri. Tambahan kita sama2 ada tekanan dan tuntutan yang perlu di selesaikan dalam masa nie. Untuk pengetahuan korang, dia sekarang belajar di Universiti Sains Malaysia (USM). Ambik kos komunikasi media.. nak keja dengan media prima konon cita-cita dia. Harap-harap dia boleh dapat la keja tu suatu hari nanti.

Ok kawan, semoga kau baik2 saja d sana. Kita sama2 belaja di menara gading. Hope kau bila keluar nanti dapat kerjaya yang kau idam-idamkan selama nie. Kerja dengan salah sebuah syarikat penyiaran yang terkemuka di Malaysia. Dan satu hari nanti, aku akan sebut.. “ ada gak kawan aku keja di sana..” dengan bangganya.  Aku pulak akan teruskan dengan cita-cita aku. Sorang cikgu geografi dan sejarah .. Insya Allah.. J

No comments:

Post a Comment