Selamat Datang ke Blog saya..!!

Thursday 26 April 2012

:: kecik ati ::

Assalam.. apa khabar GHS..?? bagus ka? sorry ya, kali tuk entry aku berbunyi selenk Serawak ikit. sebab mun di tulis make bahasa nok dipaham semua orang,  sik dapat lah aku nak meluah abis2 nak.. selalu sik nenga urang kadang-kadang meluah bukan dari mulut, tapi di hujung pena.. auk, wujud urang macam ya. antaranya, aku.. aku lebih suka meluah make tulisan2 aku mun nak dibanding kelaka macam urang lain. lalu.. dipendekkan cerita..

 ok, macam tuk kisah eh..

awal pagi tadik, aku bangun awal.. adalah dalam jam 4 lalu pia. kata hati maok print keja nak dipolah aku pake presentation siang tuk. lalu solat Subuh sekali.. habis jak semua keja aku polah, aku pun print.

bila jak aku nak print..

maklumlah nak, tali printer kita nie lah panjang sedepa. minak besar kangkang kerak jak. lalu, aku pun ambik lah extention wayer di bilit aku ya. sorry lah,  mun ejaan aku sik betol cikit. arap kitak urang paham lah apa maksud aku tuk.

ok, sambung..
lepas aku ambik tek nak, lalu kipas duduk ya dipadam lah. bukan lamak nie jak pun aku mok make nak barang ya.. kejap jak. bukan nya aku sik bayar juak masa beli dolok. nak ya barang kongsi nak. iboh lah kita pia gilak. kecik ati ku.. sak mun sidak make barang aku, ambik, pake kain  tudung aku indah, sik da aku berkira. senang ati jak aku jamek. walaupun, jauh di sudut hati.. rasa riso barang rusak. semua ya aku tepis. ngenang kawan. dijadikan cerita, iron aku berapa kali gugok pecah retak entam cdak. sik da ku bunyi. agik wak aku jamek waima barang2 abis patah jejah oleh sidak. bukan nak ngungkit, aku cuma berkenang jak.

auk, dah aku print tek nak. sik sengaja lah aku tek.. sebab aku nak make ya bentar jak bah. sekejap... jak. lalu nak, ya nya bisin. auk, nya.. roommate aku urang meno juak. cam tuk bunyi eh : kipas, kipas..kipas..!! nie kipas tuk? makin kuat, makin nyerin sora nya ku denga. lerap-lerup jak ny. bunyi manas.. lalu, apa rasa kitak urang mun dipolah urang pia. tersinggung sik? tersinggung nak.. dah aku nenga nak pia tek, aku pun nyaut : auk, kejap zilah. lak gik kamek mukak kipas gk. kamek agik make wayar tuk. terus masam muka nya.


 kecik bena ati aku dipolah nya pia.. sedangkan aku, sik kalak,sik mudah nak meninggi sora ngan urang. nie gik nak kelaka kasar. tapi, pagi tadik, sik nyangkak ku, nya dah ngeso belang.. mungkin lamak tuk nya ada sik rajin ngan aku.nie lah kita tauk nak.. ati urang. mungkin nya pernah tersinggung dengan tingkah laku aku. dalam aku manusia biasa, aku sik lepas dari molah kesilapan juak.

kawan, andai kamek ada menyinggung ati dan perasaaan kitak, maafkan kamek..
kamek sik sengaja mok ngaco tidor kitak subuh tadik. bena-bena kamek sik terniat pun. kamek cuma nak make kejap jak. lepas ya kamek sambung balit.  = (

habis jak aku print2 nak diperlu ya tek, aku mintak tolong roommate aku nak sorang ya pegi sambung balit wayar kipas nya.

" kadang-kadang kita susah bena nak puaskan hati urang, nak-nak gik dengan sebala kita mpun. kadang-kadang juak, urang yang kecik ati selalu ( macam aku) juak, sik mudah madah terus terang apa dikemaok nya. sebab aku lebih senang berdiam diri. walaupun aku, memerlukan sesuatu.. dalam diam" berfikir sejenak..


ok, tuk jak dari aku. rasa lega, tenang lepas semua kesal aku diluahkan.. Alhamdullilah..

No comments:

Post a Comment