Selamat Datang ke Blog saya..!!

Monday 7 May 2012

Butakah Hatiku..?



Assalam.. 

sebenarnya..,
kalau korang nak tahu kan, hobi aku di masa lapang..
meh aku kasi tau..
aku suka menulis puisi. ramai yang tak tau nie. 
bah, sekarang aku bagi tau ya..
dan kebetulan..aku dapat idea,

~ dari apa yang batinku ingin utarakan, 
namun, tak siapa yang mendengar teriakannya..
walaupun hati seakan berkecai dengan apa khabar yang baru diterima
tanpa diundang, sebak menyelubungi dada..
kecewa akhirnya..

bila ja aku rasa sunyi kan,
idea tu akan datang.. 
idea sama macam angin,
kalau tak ditangkap, 
berlalu tanpa berucap bila tak digilap..

sama seperti bakat,
yang hadir cuma sesaat,
kalau tak diasah, 
tak akan terasa..


aku pasrah senantiasa
andai ini takdir darinya
aku akan menulis di hujung pena
sehingga ke hujung nyawa..

******************************************

Mengapa harus diusik hati yang telah dimiliki..
Walaupun sungguh engkau tidak mengetahui..
Sayang sekali..
Biarlah rasa dan masa berlalu pergi..
Jika rasa itu sudah menjadi suatu yang terlarang..

Jangan engkau mengharapkannya lagi..
Jika itu sudah takdirmu..
Lupakan segala yang berlaku..
Mulakan langkah barumu..

“Butakah aku selama ini..
Sebodoh apa jua aku ini..,
Sama sekali tidak menyedari
Sandiwara yang berlegar dalam sanubari..”

Lakonan apa yang kalian pentaskan,
Dan tanpa aku sedari..
Sehebat ini tamparan aku rasakan..
Hati mana yang tidak terkecewakan..
Bila kasih putus di tengah jalan..

Pergilah,
Pergilah engkau mencari kebahagiaanmu..
Akan ku titipkan doa buatmu..
Semoga berbahagia selalu..



                                                                                               
 Sayang Selalu,
                                                       
  ~DayangNorrafidah_AbangSahyan


No comments:

Post a Comment