Selamat Datang ke Blog saya..!!

Tuesday 13 December 2011

Bingung ku..

tipu laa kalau aku cakap aku tak binggung pasal saman aku tu.. isshh.., aku diam2 je tau pasal benda nie. mak ayah aku kat kampung nun tak tau pun yang aku dah kenak saman 2 kali lagitu kat Sabah nie. apa punya adventure kepala hotak aku nie. mak aii..bahasa tu. biar laa sopan sikit.
kalau laa mak ayah aku tau nie.. ishh.. sah2 mereka pun susah hati kenangkan aku yang tak habis2 kenak badi saman. tak pun aku dapat nasihat dan ceramah percuma (sendirian berhad) lagi dari mereka. dari aku duduk di Sri Aman lagi, asyik muka aku ja yang kenak nie.

dalam hidup aku... ini kali keempat aku disaman, kali kelima aku ditahan oleh trafik/ JPJ. kiranya ada satu kali tu, aku dapat lepas daa..huahuahua ( dalam hati nun.. susah weii..)

Saman yang pertama dulu tu dah settle daa.. yang kedua nie haa, kena berurusan dengan pegawai trafik daerah Tuaran lagi tu. mak aii.., sapa tak bingung weii..
 Saman yang pertama hari tuu berkenaan dengan parking. kali nie pulak pasal aku tak pakai sit belt belakang selaku penumpang.
sebenarnya bukan aku sorang je yang kena saman tau, ada 2 orang lagi member aku tu. tapi guna nama aku sorang. aku bingung, aku bingung..
baru je berapa bulan aku di Kota Kinabalu nie. dah dapat 2 surat saman. macam mana la kalu 4 tahun akan datang.
minggu lepas aku ada try laa nak pg ke Tuaran. tapi, kereta sewa yang tak ada pulak. hari nie, buat kesekian kalinya aku mencuba untuk pegi ke Tuaran balik. dan jawapannya.. teng teng teng.. pegawai dia cuti pulak. macam mana aku nak buat benda nie bah.

 Ya Allah, permudahkanlah segala urusan ku ini.. ~~!dugaan.. Insya allah aku dapat hadapinya.. diam2 ja aku dapat surat cinta di sini. tak nak bising2 bah.. tak ada benda nak dibanggakan sangat pasal saman tu kan..settle pelan2..nanti, selesai jugak tu.

No comments:

Post a Comment