Selamat Datang ke Blog saya..!!

Tuesday 27 December 2011

keadaan yang sama berlaku 2 hari.

hmm.. blok kediaman aku nie hah.. buat hal. tak da elektrik pulak nya dah dua hari. tau pulak aku risau kan? mesti arr.. udahlah musim study week dia buat hal.  tak pasal-pasal meraba-raba laptop masa belaja. tak nampak nie hah huruf2 dekat laptop nie. nak tekan ape entah, lain pulak yang keluar. sebenarnya blok nie ok.. tapi, aras aku nie hah. yang tak ok. wayar sot tang mana entah.

jadi, kami disalahkanlah.. sebab guna rice cooker, lepas tu.. banyak sangat guna elektrik. tak nyempat2 masa nak blackout. memang habis satu blok nie semalam. tapi aku rasa ia bukan dari kami kot. alat yang kami guna masih baru tau. tak tau laa kalau di bilik ujung2 tu hah.. lalu, 1 hari tak da elektrik. nasib la kat luar tu hujan. kalau tak, panas luar dan dalam laa aku. yang aras aku pulak, dapat double. siang dan malam tak da elektrik. ada, tapi tak dapat guna. itu lah, guna lampu meja je. meja aku tak da lampu. rosak bah. jadi, nak menumpang lampu orang tu mana nyempat. eh.. samar2 je. lagi lah kesian.

semalam datang akak senior tu hah, buat spotcheck. nah.., tu diaa.. rice cooker bilik aku kena tegur. yang roommate aku tu sorang bengap. tak ke dia tau aku dengan member aku sorang tu nak ke tandas untuk kada hajat. masa tu nak isyak. tak de ny tandas kami dalam bilik. sori sikit ya, semua di luar sana. nak berwuduk semua kat luar jugak. udah lah elektrik nya tak da. diam2 je lah..

yang dia pegi ikot buat apa. lepas tu suruh pulak member aku yang bukan budak bilik nie pegi jawab dengan akak senior tu. gagap2 la budak tu. mana tak nya aku nak geram. ok, tau laa dia masih 19 tahun. (budak matrix kan..) tapi, agak2ah. cara dia tu, boleh buat huru-hara tau. nanti tak pasal2 dapat pulak denda sebab simpan budak yang bukan asal kediaman nie. isshhh.. kes setinggan. aku nie, geram tu geram gak. dah tengok muka budak tu, kesian pun ada. eh.. control dayang control..!!

hari nie aku akan ke bank untuk settlekan masalah yang lama. ya allah, permudahkanlah.. : )

No comments:

Post a Comment