Selamat Datang ke Blog saya..!!

Sunday 1 January 2012

Aku jadi penakut selepas peristiwa itu.


Betol.. aku susah sangat nak baring di atas katil milik aku tu. Sebaliknya aku lebih selesa baring di tilam milik kawan aku. Tak tahu lah, aku rasa semacam je kalau baring dikatil aku. Aku teringat-ingat dengan benda yang jadi beberapa hari yang lepas.  Yang macam aku ceritakan sebelum nie.
Hari ini hari kelapan, kami bergelap  di bilik. Keadaan yang sama, di aras yang sama. Elektrik kami bermasalah. Dan kami hanya mengharapkan lampu meja sebagai alat untuk menerangkan bilik kami. Bilik nie besar.. jadi, cahaya tu merebak pun besar lah. Tapi, jadi samar pulak. Nak-nak lagi di tempat aku nie hah, lampu meja aku udah lah tak dapat dipakai. Pun rosak jugak. Apa laa… semua rosak. Rosak sana- sini. Binggung pulak hati aku kalu benda nie berterusan. Nie ha, pintu bilik nie pulak dah rosak 3 hari. Kalau kita tutup pintu tu betul2, tutup dengan kita tolak pintu tu jadi tertutup rapi. Habislah.. terus tak dapat masuk bilik lagi lepas tu. Itu kalau situasinya kita di luar bilik. Sebab dia terus lock sendiri. Entah kenapa, sejak kebelakangan nie, macam2 dah terjadi kat sini.
Keadaan aku yang kian takut menjadi-jadi. Sampaikan, bila aku pejam mata, aku akan terbayangkan benda tu. Bila aku nak terlelap, maka badan aku akan tersentak sendiri. Aku  boleh jadi macam terkejut dengan sendiri.
Sudah 2 hari nie aku try tido lambat. Kira-kira jam 2-3 pagi macam tu. Sebab takut satu, satu lagi, sebab nak habiskan ulang kaji aku tu. Kan nak final exam jugak kan..?? habis je kerja aku tu. Aku akan tidur di tilam kawan aku. Mujur dia seorang yang memahami. Thanks Zati..!!  Paper aku hari jumaat mula.. bermula dengan paper Kemahiran Berunding, kursus PPIB. Dan akan berakhir 14 hari bulan untuk kertas ko-kum.. aku ambik PIDATO.
Dan aku akan balik ke Sarawak pada 15hb. Kira-kira 13 hari dari sekarang.  Aku berangkat dari Kota Kinabalu jam 8 pagi. Kira-kira dalam jam 9.25 pagi macam tu aku sampai lah di Kuching. Lepas tu gerak lagi ke Sri Aman. 4 jam dari Bandaraya Kuching. Jauh jalan aku lepas nie.. tak sabarnya.. kadang-kadang aku bosan gak lah duduk ditempat orang. Nak-nak lagi situasi macam nie. Kita tak tau nak buat apa. Terperap je di bilik.
Aku juga harap dapat jumpa dia balik cuti semester nie.dengar-dengar semester nie jadi semester terakhir dia di UPSI tu. Hehehehe.. mengharap jekan..?? tak salah.. J

No comments:

Post a Comment