Selamat Datang ke Blog saya..!!

Thursday 12 January 2012

Saya tidak pandai, tapi saya rajin..

hmm.. apa yang aku nak cerita pulak kali nie pasal kisah aku pada zaman sekolah. haha.. dulu aku lembab tau. serious..!! aku selalu dengar orang sebut perkataan keramat lagi berbisa iaitu B.O.D.O.H. kalau dah piker2 balik kan, tak baik tau kata orang bodoh. mungkin dia cuma tersilap pada satu-satu masa saja. bukan selamanya dia akan sentiasa macam tu. dia cuma tersilap je. janganlah, kita terus nak kata dia dengan perkataan tu hanya kerana kesilapannya.

ok,lets play the game..!!amboi~

apa yang mendorong aku sampai ke Universiti? kalau aku seorang yang dikatakan bodoh satu masa lalu, apa yang menyebabkan aku boleh sampai kat sini? nah.., itulah yang korang tau. orang yang selalu terkenak macam aku kan, ada semangat yang tinggi tau. betul aku cakap nie.

tak.. di situ kita tahu, malah kita berfikir. tuhan itu maha adil. orang yang banyak bersabar pasti akan dapat ganjaran darinya. macam kenak buli pulak kan? benda nie aku nak cerita bila ada ilham beberapa hari yang lepas. masa study week lagi nie. aku dengan roommate aku belek2 lah sijil2 zaman sekolah. punya lah.., adess.. aku nak cakap apa erk.result aku kot yang paling ting tong. haha.. merh, aku bukak rahsia..!!

result upsr aku #B!C@D!E. cuba check balik di laptop dan buat analisis sendiri. hahaha.. lagi, pmr aku.., aku dapat @B #C $D. nah.., ada simbol duit. apa maksudnya..?? haha.. lu pikerlah sendiri (word nabil).

okey, bila lepas pmr kan, aku dapat kesedaran tau, sudah tiba masa nya untuk aku berubah. perubahan aku sangat mendadak. sampaikan aku sendiri pun tak percaya dengan keadaan tu. waa.. amazing kan..?? haha.. semangat tu.., itu lah yang membawa aku sampai ke tahap nie. result spm aku, aku dapat %A@B!D!E. tapi, tak da yang G. nah, ok kan..? bila dah stpm, aku dapat result yang sederhana ja. aku dapat @A-, ! B+ dan !C+. alhamdullilah.. aku nampak senyuman terukir luas di bibir mak bapak aku. bahagianya..!!

bila abis ja stpm, aku terus la aply UPU. korang yang memang follow setiap cerita aku dari dulu, mesti tau macam mana aku.. dari aku aply apa, dapat apa, macam mana.?? lantas bagaimana..?? aisseehhmen.. pulak dah.. macam la ada orang nak sangat baca blog aku nie kan..? tapi, tak pa lah.. janji aku dah luah apa yang aku rasa. kan3..??

pesanan aku dekat korang di luar tu, jangan lah cepat sangat nak putus asa. memang perit bila gagal. tapi, susah tu, Allah tak kan kasi lama2. percayalah.. korang gigih lah berusaha. mungkin kejayaan yang bakal korang dapat tu, memerlukan pengorbanan. oke? hadapi dengan senyuman. : )



yang nie memori kolej kediaman aku buat aktiviti. kalau aku tak silap, dan yang aku ingat.., yang nie program "larian merdeka raya"

dari sebelah kanan, zila ( budak sarawak). orang yang pertama aku jumpa selepas roommate aku kat sebelah kiri anda. Monjia namanya. haha.. pasti nie akan jadi satu kenangan yang terindah suatu masa nanti kan. sweetnya.. : )


yang nie pulak masa Minggu Suai Mesra. pun di kampus. yang nie, pasti.. pasti menjadi benda yang paling akan ku kenang. kali pertama aku menjejakan kaki di Universiti. akulah yang di sebelah kanan anda.. dari kiri tu, roommate aku jugak Norizati Murdin namanya. yang di tengah tu si Mon.



saja aku nak kasi tunjuk. yang nie semua roommate. hasil daripada +-x dan / tadi. yang depan sekali nie Bazilah namanya. pun budak Sarawakian jugak. hehe




**sebenarnya seronok belajar di Uni kalau kita rajin. bila orang cakap kita pandai, jangan lah terus nak angkat diri. up sangat. tapi, semakin orang puji, semakin tu kita merendah diri. sebab, itu tandanya kita "tauk dirik" kata orang Sarawak. - sedar diri bah maksudnya..ayyoooo..




2 comments: